İlginç Bir COPA America’yı Geride Bıraktık

Standard

Evet, dediğim gibi çok ilginçti. Yani bana ilginç geldi. Arjantin ve Brezilya’sız bir turnuva, bir final düşünebiliyor musunuz? Düşünemeseniz bile gerçekleşti. Her şey bir yana finalin isminin “Paraguay-Uruguay” olması bile herkesi şaşırttı. Uruguay, Paraguay’ı 3 – 0 yenerek şampiyon oldu. Bu şampiyonlukla 15. kez kazandı COPA America’yı ve bu kupayı en çok alan ülke oldu.

Peki ya bu nasıl mı oldu? Paraguay, hiç maç kazanmadan finale çıktı. Ve penaltılarda 0 çeken Brezilya’yı eleyerek geldiler.  Uruguay ise, geçen sene dünya 3.sü olarak harika bir başarı elde etti. Bu yüzden COPA America’ya da Arjantin ve Brezilya gibi favori gösterildi. Uruguay’da şaşırtan şey; çeyrek finalde Arjantin’i elediler. Uruguay gerçekten son dönemlerde çok gelişme gösterdi. Bu yüzden finali ve şampiyonluğu hak ettiğini düşünüyorum. Bu noktada Arjantin’e değinmek istiyorum. Arjantin; tek tek bakıldığında muazzam oyuncuları bulunan ancak TAKIM olamayan bir takım. Bu da onların başarısını engelliyor. Bu neden başaramadıklarını hâlâ anlamış değilim. Herkes; her şeye rağmen, Arjantin’den çok şey bekliyordu. İlk önce, Dünya Kupası’nda Almanya’dan 4 yediler ve elendiler. Sonra da COPA America’da Uruguay’a elendiler. İlerleyen dönemlerde, turnuvalarda vs. düzelecekler mi merak konusu…

Bir parantez de Muslera’ya açmak istiyorum. Turnuva boyunca en çok beğendiğim oyuncu oldu. Hele de Arjantin’e nefes aldırmayarak unutulmaz oldu benim için. Taffarel ve Mondragon’dan sonra hep kaleci sıkıntısı çeken Galatasaray, kaleci bölgesine yapabileceği en iyi transferi yapmış oldu. Galatasaray’ın pişman olmayacağını düşünüyorum.

Beni Twitter’dan da takip edebilirsiniz: twitter.com/EreenTuncay

Bir Cevap Yazın

