Hangi Örümcek Adam?

Standard

Örümcek Adam sevgim, daha 3 yaşındayken şimdiki adı Jetix olan, o zamanın adıyla Fox Kids izlemem ile başladı. Örümcek Adam’ın çizgi film hâli her gün gösteriliyordu ve kaçırmadan televizyon başında hep izlerdim. Ve her zaman izledim. (Hâlâ da izliyorum, neyse oraya sonra döneceğim) Ardından Örümcek Adam’ın ilk sinema filmi (Örümcek Adam 1) çıkacağı haberini duyunca sanırım 4-5 yaşlarımda babama yalvardım ve sinemada filmi izledim. İşte asıl filmden sonra Örümcek Adam’a bağlılığım başladı. Her türlü oyuncağını aldırdım, her türlü okul eşyasını aldırdım. Bir tek kostümünü alamamıştım, o nasip olmadı.

Bundan sonraki filmlerine de (Örümcek Adam 2 ve 3) sinemada izledim ve hâlâ sıkıldıkça internetten izliyorum. O derece delisiyimdir Örümcek Adam’ın. “The Avengers” çıktığında arkadaşlarıma ilk olarak “Örümcek Adam var mı?” diye sordum. (bunu sorma sebebim çizgi filminde The Avengers’ta Örümcek Adam’ın da oluşuydu) Ama cevapları ‘hayır’ oldu. Bu yüzden Avengers’ı izlemedim. İzlemedim, evet. Sırf Örümcek Adam olmadığı için.

Bu Temmuz ayında, “İnanılmaz Örümcek Adam” adlı bir filmin çıkacağını öğrenince araştırmaya başladım. (tabii ki kesinlikle izlemem gerek bu filmi!) düşüncesiyle inceledim. Başlarda “benim bildiğim” örümcek adam serisinin devamı olduğunu sansam da meğer bu film, Marvel’ın yarattığı çizgi film Örümcek Adam’ın aynısın filmiymiş. Filmi izledim. Gayet de beğendim. Çok iyi bir yapıt çıkmış ortaya. Sonuçta Örümcek Adam! Ne olursa olsun, benim alıştığım Örümcek Adam olmasa da (çizgi filmde kartuşlardan ağ fırlatmasına deli olurdum) severek izledim ve izleyeceğim. Bana kalırsa “Normal” Örümcek Adam her zaman daha iyiydi. Diyenler olacak, “orjinali bu” diye. Evet, tabii ki orjinali bu ve saygım var. Bunu ben de biliyorum. Her iki Örümcek Adam’ı severek izlesem de “normal”i hep bana daha iyi olarak gelmiştir.

Şimdilerde “Ultimate-Spider Man” adlı bir çizgi dizi daha çıktı. Yaklaşık 15 bölüm falan yayınlandı sanırım ve yayınlanmaya devam ediyor. Onu da izliyorum, goy-goyu ve esprisi bol olan bir “Örümcek Adam” oluşmuş bu sefer. Örümcek Adam severlere tavsiye ederim.

Dizi forumlarında hep iki Örümcek Adam’ın karşılaştırıldığını gördüm. “yok o daha iyi, yok bu daha iyi” şeklinde. Bunlar çok yanlış. İkisi de iyi ve ikisi de “farklı” iki karakterler. Evet farklı diyorum çünkü farklılar. Onları karşılaştıramayız, onlar iki farklı birer Örümcek Adamlar. Tobey Maguire (solda), benim hayallerimdeki Örümcek Adam’ı canlandıran aktördür. Onun yeri her zaman benim için başkadır. Ancak Andrew Garfield (sağda) da işini gerçekten iyi yapan ve gene beğendiğim diğer Örümcek Adam. İkisini de sevmeme rağmen “Normal” Örümcek Adam’ın benim için “İnanılmaz” Örümcek Adam’dan daha farklı bir yanı var. Onu daha çok seviyorum.

Evet, herkesin bir süper kahramanı vardır. (Iron-Man, Batman, Superman, Wolverine, Hulk, Captain America vs.vs.) bunlar uzayabilir. Ama benim ilk ve tek süper kahramanım Örümcek Adam’dır ve hep öyle kalacaktır…

Bir Cevap Yazın

