Lakers’ın akıbeti Kobe’ye bağlı

Standard

kobe-teamTarihin en kötü Lakers’ına şahit olduğumuza hemfikirizdir herhalde. Yaz sezonuna bakarsak da büyük hayal kırıklığı yaşadık hepimiz. Hem de çok büyük. Kim tahmin edebilirdi ki böyle olacağını?

Evet Lakers sezona daha hazırlık karşılaşmalarından nasıl gireceğinin sinyallerini vermişti. Bunun detaylarını önceki yazımda bahsetmiştim. Benim bugün derdim Kobe, yani Kobe’ye bağlı olarak Lakers’ın durumu…

Evet, Lakers’ın akıbeti Kobe’ye bağlı aslında. Bu kanıtlanabilir nitelikte. Kobe, bu sezon en yüksek sayı ortalamalarının biriyle oynuyor. Maç başına 30.1 sayı ortalamasıyla ligde lider durumda. Sayı krallığında birinci sırada. Kobe çok attıkça Kobe taraftarları haliyle seviniyor fakat Lakers’ın gidişatı hepimizin mağlumu. O her +30 sayı attıkça ve Lakers her mağlup oluşunda ortaya çıkan istatistikler falan… Kobe 25’den az sayı attığında Lakers galibiyetleri alıyordu, +30 attı mı yeniliyordu. Belki de böyle denk geliyordu, ama o +30 attığında takımın geri kalanı adeta “yatıyor”du. İstatistik tablosuna baktığımızda tek çift haneye ulaşan isim o oluyordu veya o 30 atıyordu ona en yakın isim 10-12 sayı… Bu dengesizlik -neredeyse sezonun yarısı geldi- Lakers’ın elini kolunu bağladı. Bu dengesizlik, Lakers’ın o “muhteşem” kadroya rağmen play-off yarışının dışında kalmasına neden oldu. Bu yüzden aslında Lakers’ın galibiyet durumu Kobe’yle ilgili oluyor.

Kobe ne kadar az sayı attığında (özellikle belirtiyorum 25 altı) Lakers’ta top o derece paylaşılıyor ve o derece oyuncular “sahada oluyor”. Kobe ne kadar onları oyuna sokarsa Lakers o kadar iyi oynuyor. Şimdi bu noktada Kobe’ye suç atmakla itham edilmek istemem. Benim burda anlatmak istediğim, Kobe gibi bu takımını yıllarca liderliğini yapmış ve yapmaya devam eden bir oyuncunun takımını ne olursa olsun, ne kadar gününde olmazlarsa olsun oyuna sokma çabasından bahsediyorum. Bu çaba, bir takımın liderinde varsa, o takım otomatik olarak iyi oynuyor zaten, anlatmak istediğim bu. Kobe yeri geldiğinde kendi top kullanmalı ki kullanıyor zaten. Buna laf eden yok. Ama takımını maça sokmak ayrı bir şey. İşte bu noktada geçtiğimiz haftadan iki örnek vereceğim…

Birincisi Cumartesi günü oynanan Utah Jazz-Los Angeles Lakers maçı. Kobe o her zamanki oyunuyla +30 falan atmadı ve sadece 14 sayı attı. Yanında da 9 ribaund ve 14 de asist yaptı. 14 asist… Çok önemli. Bu sayede Howard 17, Metta World Peace 17, Gasol ve Nash 15’er sayı buldu. İşte bu dengeli oyunu Lakers’a galibiyeti getiriyor. Diğer yandan Pazar günkü maça gelelim. Lakers, evinde lig lideri Oklahoma City Thunder’ı ağırladı. Kobe bu sefer 8/12 isabetle sadece 21 sayı attı ancak yanında yine 9 ribaund ve 14 asist eklemeyi unutmadı. Nash 17 ve Gasol 16 sayı buldu bu maçta da.. Ve Lakers iki karşılaşmayı bu güzel ve dengeli oyunla kazandı. Hatta Kobe’nin Pazar günkü karşılaşmada çıkardığı başarılı oyununu üç parça hâlinde eğer izlemediyseniz buradan izleyebilirsiniz;


Ve geldiğimiz nokta, Lakers 2 maç üst üste kazanarak 44 maçta 19 galibiyet ve 25 mağlubiyet elde etti. Geçen Cuma Batı Konferansı’nda 12. sıradaydılar, şimdi 2 sıra atlayarak 10. oldular. Her şey bu dengeli oyun sayesinde işte. Çünkü artık Lakers maçlarını izlemekten bıkmıştık, -yani ben bıkmıştım- sadece Kobe’nin top kullanması, sürekli onun şut atması, diğer 4 oyuncunun sadece tam saha koşması… Bunlar hiç hoş şeyler değildi. 2006 sezonu Lakers da böyle olduğundan (ki durum o zaman farklıydı o zamanki pivotla oyun kurucu şimdikinden kat kat farklıydı!) oldukça sıkıcı ve Lakers = Kobe’ydi. Şimdi Lakers takım arkadaşlarını daha iyi kullanmayı öğrenmiştir umarım. Yanında Dwight Howard ve Steve Nash var, kendi alanlarında uzman oyuncular.

Evet, Lakers’ın hâlâ play-off şansı var ve umarım play-off’ta onları izleriz…

Bir Cevap Yazın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Google+ fotoğrafı

Google+ hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Connecting to %s