Sezonun Takımı: Golden State Warriors

Standard

warriors-teamBu sezon içinde birden fazla (4 tane) bana sempatik gelen, oyununu beğendiğim takım oldu. Bunlardan Nets ve Clippers’tan daha önce bahsetmiştim. Sonralarda ise Denver Nuggets… Ancak bu üç takım play-off ilk turlarında rakiplerine elenmekten kurtulamadılar. Dördüncü favori takımım ise Golden State Warriors’tı. Golden State Warriors, kulüp tarihinin en iyi sezonlarından biri geçirdi. Konferans Yarı Finali’ne yükseldiler. Ne yazık ki, San Antonio Spurs’e 4-2’yle elendiler. Bu serinin bir maç daha uzamasını isterdim. Çünkü bana göre en zevkli seriydi. Oyun, heyecan ve tempo olarak. Warriors tecrübesizliğe kurban gitti.

Öncelikle çok genç bir takım olmaları, onlara hem avantaj, hem de dezavantaj sağlayabiliyor. Oyuna verdikleri enerji, patlama gücü gençliğin birer yararı. Ancak tecrübesizlik, onların çok iyi bir yer olan Konferans Yarı Finali’nde elenmelerine neden oldu ki, bu hiç sorun değil. Değil çünkü Warriors bana göre bu sezonun takımı oldu. Yılın sürprizi. Anket falan yapsak herhalde kimse Warriors’ın Konferans Yarı Finali’ne yükseleceğini düşünmezdi (ben de düşünmedim!). Denver’ın onları 4-1 gibi bir şekilde elemelerini bekliyordum ki, cevabını çok güzel bir şekilde aldım. Ama mutluyum. Warriors diye bir takım kazandık. Bu takım Steph Curry önderliğinde bu sezon harika bir yol kat etti. Normal sezonu 47 galibiyet, 35 mağlubiyetle bitirmelerine rağmen, play-offlarda gösterdikleri direnç ve mücadele yabana atılamaz. Gerçekten başta Curry’i dört gözle izliyordum. Hani öyle ki, o sadece şut atsın, ben de öyle seyredeyim! Şiir gibi attı bu sezon (üçlük yarışması hariç:). Ama takım olarak da hem savunma, hem hücumda bence harikaydılar. Özellikle altıncı adam olarak Jarett Jack’in verdiği katkı da ekstralardan biri. David Lee sakatlanmasına rağmen onun açığını çok iyi bir şekilde kapattılar. Özellikle ilk turda Denver serisinde David Lee olmadan işlerinin çok zor olduğunu ve eleneceklerini söyledim ve ne olduğunu(!) gördüm. Andrew Bogut pota altında özellikle ekstra bir çabayla oynadı. Eksik bir şekilde Denver’ı eleyip, Spurs’ten 2 de maç aldılar ki, Spurs serisinin ilk maçı da Ginobili’nin buzzer’ına kurban gitmişti. Yoksa her şey daha farklı olabilirdi bence…

Warriors’ta her şeyin iyi olduğunu belirttim, ancak çaylakları da iyiydi Warriors’un. Harrison Barnes ve özellikle Spurs serisinde Klay Thompson çok çok iyi maçlar çıkardılar. Bütün bunlara rağmen tek ve tek eksikleri: TECRÜBESİZLİK. Zaten bu en büyük etken. Ama ben o kadar umutluyum ki, gönül rahatlığıyla söyleyebiliyorum. 2-3 yıla yeni bir şampiyon adayımız oldu!

steph-curry-great

GENÇ LİDER STEPHEN CURRY…

Bu adama ayrı bir parantez açmak gerekir. Bu sezonu tek kelimeyle muazzam geçirdi. Normal sezonda yaptıkları da ortada. Harika maçlar kazandırdı, çok büyük maçlar oynadı. All-Star’a seçilmemesi çok ama çok konuşuldu ki, kesinlikle hakkıydı. Özellikle play-offlarda gösterdiği performanslardan sonra hep bir ağızla “Bu adamı nasıl All-Star’a seçmezsiniz” demişizdir. Bence her şeyden önce önemli olan Curry’nin karakteri. All-Star seçilmemesine rağmen bunun tribine hiç mi hiç girmedi. Aksine daha da iyi oynadı. Trip atarak NBA’e mesaj göndermek yerine, çok daha iyi olarak, bu genç takımın genç lideri olarak mesajı yolladı. Mesaj yerine gitmiştir umarım.

Bir Cevap Yazın

